JUL...?

Vad är det med julen som gör alla så stissiga? Alltså, folk whinar hit och dit om hur jobbigt det är att köpa julklappar, det är jobbigt med alla förberedelser, mat och sånt och sen är det ju jobbigt att få hem hela släkten på julafton och behöva umgås med dom.
Varför firar ni jul då? haha vad är det liksom för mening om man bara tycker att det är jobbigt?
Alla är helt stressade och galna dessutom :O Typ jag var på Maxi med mamma, shit! Vuxna människor beteer sig som små ungar och puttas och har sig. Jag skulle ta lösgodis så stog det två damer som knuffade på mig och hade sig, köpte typ 10 fede stora påsar med godis och lilla jag ville bara ha lite granna, men nänä dom ska knuffa bort mig för dom ska julhandla! Inget hyffs alls visar folk när dom julhandlar, fy :C
Dessutom, vad är det för mening med julen? Jul är bara en anledning för folk att sitta och proppa i sig hur mycket mat och onyttigheter som helst och att få och ge presenter. Ni tycker att det är synd om oss jehovas vittnen och blablabla, men det är det inte. För vi får presenter på när någon känner för att ge oss presenter, inte för att dom måste så vi får faktiskt också presenter då och då. Och sen slipper vi allt äckligt jul-stress. Dessutom får jag ändå både julklappar och julmat för min mormor och morfar firar jul :] hehe
Det slog mig nyss att det är ju julafton redan nu på trosdag, i övermorgon :O Och shit då får ni skynda på i er julyra ;) haha
Jag ska till mormor och morfar och äta med min familj och händy, haha. Och kolla kalleanka! :D
Vad ska alla andra göra på julafton? Förrutom att dö i tristess bara för att ni måste umgås med er släkt :]


Akta så att ni inte dör av all jul-stress...

Kommentarer
? din bästis'isabel <3

jag ska träffa linneah på julafton hoppas jag !?:O <3

2009-12-23 @ 15:38:31
? din bella <3

va med dig på kvällen hoppas jag ;o <3

2009-12-23 @ 15:45:38



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0