PÄLSVÄSTEN


Från http://nelly.com

Något som har fallit mig i smaken den här hösten är pälsvästen. Tyvärr har jag inte köpt någon men nu har min mamma börjat dilla om att hon tycker jag borde sy en. Det vore kanske en smart idé?
Hur som helst skulle hon åka in till hbg någon gång snart och leta upp tyg till mig, typ kaninpäls =)
Fejk ja, jag är väl ingen mördare heller? ;)
Nejmen, tycker ni det är okej att bära riktig päls? Det tycker jag. Alltså när jag ser sånna videos på vad dom gör med djuren så blir jag jätte ledsen, men jag tycker ändå det är ok att ha päls på sig. Man kan väl göra det på andra sätt? Man måste ju inte plåga dom stackars djuren? Och liksom vem av oss har inte ett par skor i skinn eller mocka? Det har iaf jag, mina uggisar är av mocka och jag känner inget dåligt samvete för att jag vandrar runt i dom.
Jag menar, även om jag använder en päls av äkta kaniner så har dom ju inte gjort den till mig och då är det inte mitt fel? För dom har ju redan dödat några kaniner för den och då kan jag ju lika gärna köpa den för annars kommer bara någon annan göra det? Och köper vi inte så har dom ju dött i onödan och det är ju ändå värre eller hur?
Men äh, det blir iaf nog inte äkta kaninpäls kan jag inte tänka mig. Men sen ska jag sy en egen väst :D
Tror ni jag kommer lyckas? Klart jag kommer med mina skillZ (H)
Tänk sen typ till nyår med en snygg pälsväst med ett brett sidenband i midjan så man kan knyta den.
Fabulous!

Kommentarer
? ISSI

Om alla tänker som du gör "om inte jag köper den, så köper ju ngn annan den ?" Så tillverkar dem bara fler pälsar ? Om ingen köper pälsar, så går ju det i konkurs & dem drar inte av päls från djur för att vi ska ha något att värma oss i? Vi kommer inte från stenåldern och måste ha päls för att överleva. Vi lever på 2000 talet och vi kan värma oss i kläder i bomull m.m! ;)

2009-11-07 @ 19:54:18
? rebecca

hahahah, issi leker smart;)<3

2009-11-07 @ 21:38:47
URL: http://rebeccawinberg.blogg.se/



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0