ERKÄNNANDE!

Känner att det var på tiden att det kom ett erkännande.


Jag har jätte svårt för att visa känslor och svårt för att ta kontakt med folk.
Ni som känner mig väl, jag vet inte om ni har märkt det men det är sällan jag som tar kontakt. Det är t.ex. aldrig jag som hör av mig och frågar om vi ska ses, aldrig jag som skriver hej på msn eller börjar skicka sms.
Jag kan helt enkelt inte... det går inte att förklara men det går bara inte.
Sen det är med att visa känslor.
Folk som känner mig väl skulle nog kunna säga att jag är lite kall, okänslig och elak mot folk, men det är inte som jag är utan för att jag vet inte något annat. Om jag inte har den kalla ytan vad har jag då?
Vad visar jag mot folk då? Vad ska jag säga till folk förrutom spydiga kommentarer?
För nej, jag är faktiskt ingen bitch.
Jag kan även inte säga en enkel mening som jag älskar dig till någon irl. Det går bara inte.
Det är inga problem att skriva det i ett sms eller på msn men jag kan inte säga det till någon i verkligheten eller via tele.
Om jag skulle säg till t.ex. Handii; jag älskar dig. Så skulle jag lägga till någon oseriös lite små elak kommentar som typ; otroligt nog! för jag kan inte säga det och vara seriös.
Det är bara en person som jag har sagt det till via telefonen och varit helt seriös och vi såg ju hur det gick med det så nu lär det väl ta ett bra tag innan jag gör det igen.
Jag tror detta beror på att jag vill känna mig säker. Jag vill ha kontrollen så jag vet vad som händer och så att ingen kan såra mig.
Jag känner att om jag säger det till någon så lägger jag mitt hjärta på ett bord framför den personen och ger där med all makt över mitt hjärta till honom.
Då kan han ju göra vad han vill, ta hand om det eller ha sönder det.
Jag klarar inte av det, jag måste ha det inlåst, instängt, skyddat, osårbart...


Kommentarer
? marcela :)

omg de du skrev stämmer precis in på mig med har skit svårt när det gäller känslor,btw skit fin header!:)<3

2009-10-13 @ 15:31:54
URL: http://marcelabatres.blogg.se/



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0