SÅ RETLIGT

Vet ni vad jag verkligen verkligen stör mig på?
När folk kallar mig kines.
Nej, det är inget som helst fel på kineser men jag är inte kines! Kan ni få in det i era små tröga huvuden någon gång eller ska jag behöva banka in det?!
Det är en sak om folk typ frågar var jag kommer ifrån och sen gissar på kina för då är det för att dom bara tror att alla asiater är kineser eftersom dom inte vet bättre. Men när folk kallar mig typ j*vla kines eller säger gå och plocka ris din lille kines så blir jag arg.
För då är det nedvärderande.
Dessutom så tycker typ folk att kineser är fula..
Och nej, jag tycker inte kineser är fula.
Men när då folk kallar mig typ j*vla kines då tar jag det som en förolämpning att dom tycker jag är ful..
Så snälla söta rara människor! Antingen säger ni inget eller får ni fatta att jag är japan och fillipin och alltså inte kines!
Hade inte ni svennar tyckt det var retligt om jag höll på och kalla er typ holländare hela tiden?
Så tänk innan ni öppnar munnen :)♥


Hmm... tycker ni det liknar mig?


Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0