DAG 5 - VAD ÄR KÄRLEK

Hmm... jag tror att människor har olika definitioner av vad kärlek egentligen är. Men kärlek är olika precis när man blir kär och sen när man varit kär länge.

När man precis blir kär så är kärlek pirr i magen när man ser personen, det är bubbel, nervositet och lycka när personen ler mot en eller pratar med en. Det är även den där sprudlande känsla som känns som om det ska bubbla över när personen smsar eller skriver på msn, säger att man är söt eller vill träffas. Känslan som gör att man bara vill skrika högt och hoppa av ren lycka.
Det är ny kärlek enligt mig. Älskar den känslan :)

Gamal kärlek, som min och mensurs som pågått ett tag är på ett annat sätt. Jag känner mig ju inte direkt bubblig eller nervös när jag träffar honom haha... och jag känner mig ju inte sprudlande när han säger att han älskar mig eftersom jag är så van. Det är på ett annat sätt nu, mycket djupare på något vis. Det är inte som en främmande person som gör en lycklig genom att säga att man är söt utan han är min bästa vän som känner mig utan och innan och jag känner honom lika väl. Vi delar samma humor, kan skratta ihop och numera kan han göra mig glad genom att få mig att skratta. Man är lycklig hela tiden tillsammans, så fort man umgås men sen bråkar man även. Fast bråk tycker jag är en positiv sak i ett förhållande (om det inte är allt för mycket eller väldigt våldsamma bråk) för då tröttnar man inte lika mycket på varandra. Om man aldrig bråkar så måste det ju bli väldigt tröttsamt efter ett tag.. eller?
Och även om den där bubbliga nybörjar-kärleken är helt underbar måste jag säga att gamal kärlek t.o.m är bättre!♥


Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0