SKIDOR ÄR INTE MIN GREJ....

Hallåja!

Nu kommer det en lååång tråkig text om min dag, läs om ni vill jag tvingar inte er.

Vaknade vid halv 7 brevid Isabel. Då var det upp och fixa sen skjutsade hennes mamma oss till tings där vi tog en buss med den lilla del av pyret som va där plus lite nördar från it.
Väl framme på Vallåsen var det ett tag av väntan eftersom hela skolan va där + fler skolor och alla skulle hämta skidor, pjäxor och stavar. Men när vi äntligen fått dom och spänt på allt och så tog vi en lift upp. Mådde fett illa och frös ihjäl varenda gång jag åkte en lift ._.
Första backen vi skulle åka var ganska så brant och jag som aldrig har åkt innan fattade inte att man skulle sicksacka för att inte få så mycket fart så jag åkte rakt ner, stel som en pinne i en j*dra fart och hade ingen aning om hur man bromsar (Y) hela vägen tänkte jag "jag kommer dö! jag kommer dö!" fast jag dog inte :] dock hamnade jag på rygg i en skog mellan två träd.

Efter ett tag hade jag lärt mig hur man skulle göra och då var det rättså kul ända tills mensur kom åkandes förbi mig och trillade rakt framför mig så jag hann inte svänga undan i tid utan körde över hans snowboard så jag flög iväg flera meter fram och landade på magen på min höger hand.
Jag fortsatte dock åka trotts att jag hade väldigt ont i handen och efter ett tag blev det väldigt halt i backarna och jag fick upp en väldigt hög hastighet återigen. Nästan nere kändes det dock som om jag hade kontroll.. trodde jag ja men nejnej där va ju ett litet gupp jag inte såg såklart så jag åkte på det och flög iväg, landade på skallen, rullade över mitt eget huvud typ som en bakåtkullerbytta och hamnade på samma hand igen med ansiktet rakt ner i snön (Y) great
Efter det var jag på väldigt dåligt humör och det blev inte ett dugg bättre av att där kom en kille åkandes som skrek "hej tjejen! ;)" och slog till min stav så jag tappade balansen och nästan trillade -.-

När vi äntligen hade tagit oss ombord på en buss och kommit tbx till stan kom min mamma och hämtade oss på tings så åkte vi hem till Isabel, hämtade mina saker och lämnade henne och sen åkte jag och mamma och handlade mat.
Nu har vi varit hemma ett tag och ätit m.m. Och nu sitter vi här, hon under en filt och jag under ett duntäcke.
Jag är trött, har ont i huvudet, handen, ögonen, benen, nacken och så fryser jag och har en blå tumme.
Nej jag kan inte hitta mer att klaga på men skidor är helt klart inte min grej!
Nu ska jag gå och ta en huvudvärkstablett, mamma tror att jag har en spricka i handen och hjärnskakning så ska nog sova snart. Vi får se om jag orkar blogga mer.
Annars får ni sova gott så hörs vi imorgon, ska nog inte till skolan men ja, tjaråå♥

 
Jag idag, såg lite ut som en fjortis på denna bilden :o
men äsch allt smink försvann efter ett tag iaf :] haha

Kommentarer
? Erica

Snygging där på bilden;)

2010-02-09 @ 21:14:19



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0