SKOLAVSLUTNINGS KLÄNNING

Så till min skolavslutningsklänning har jag valt att slänga ihop något själv. Tänkte först ha min lilla vita klänning som är rätt enkel med lite färgglada blom-borderier över bysten från The Garden Collection. Men sen insåg jag att alla tjejer kommer ha klänningar från typ Gina, BikBok, H&M eller Nelly.com och jag pallar verkligen inte ha en likadan klänning som alla andra. Känns liksom roligt på skolavslutningen? Nej tack!
Så istället för att ta den som säkert andra kommer ha så har jag tagit en sån här klänning från BikBok;

Ni har säkert sett den innan för den är rätt vanlig. Min är i sån mjuk och söt päronglass grön färg men jag vet inte riktigt vad jag tycker om själva toppen så jag ska klippa av den en bit ovanför midjan och sy i ett brett gummiband så att det blir liksom som en ballerina kjol istället. Sen ska jag ha den med en vanlig vit tubtopp under så det kommer se ut såhär på ett ungefär;

Lite dålig bild, slarvigt ihopslängd i ps

Sen ska jag knyta ett brett sidenband i midjan som kommer dölja skarven och den biten emellan själva kjolen och tubtoppen så att det kommer se ut som en liten söt klänning :)

Känner mig lite som en typ... bakelse... eller... tårta i den o.O Men sött ändå, eller vad tycker ni? :D

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0