EN VÄRLD FULL AV RASISTER?

Alltså nu måste jag bara fråga er andra om det bara är jag som tycker det har blivit väääldigt mycket rasist-skit på sistonne? Eller är det bara jag som varit isolerad innan? o.O
Den första rasist-erfarenhet jag var med om var nog när jag blev kallad albanhatare och så, då kändes det som om folk tyckte att jag var en rasist. Men det gick ju över och vi blev vänner :)
Jag är inte rasist, jag är själv bara halvsvensk ju och massor av mina fina vänner är från olika delar av världen! :)
Och sen tyckte jag även att det var väldigt ovanligt att träffa på rasister, men nu känns det som om man inte vet riktigt längre för på senaste tiden har jag hört att fler och fler ungdommar här i Ä-holm är rasister och självklart ska man inte tro på allt man hör men vissa av dom har jag själv upplevt är rasistiska. Om dom sen kanske bara har något emot killar som är utländska så tycker jag ändå att det är fel. Varför är tjejer från andra länder bättre än killarna? Och så säger dom "jag tycker inte att blattar borde få gå på bh för dom spänner sig bara" och blablabla.. men jag kan säga så mycket att personen jag tänker på just nu är en riktigt spännis själv så jag kan tänka mig att han spänner sig mer än vad dom gör. Och varför har han mer rätt att gå på bh än dom? Det tycker jag bara är fel. Så fel.
Men sen är det även synd att folk som bara hänger med en rasist blir stämplade som rasister själva, så ska det ju itne behöva vara heller.
Men jag tycker det är så synd att det finns rasism över huvud taget. För vad säger att svenskt är bättre än albanskt, turkiskt, afrikanskt, kinesiskt, japanskt, grekiskt eller något annat över huvud taget bara för att vi råkar befinna oss i Sverige? Sluta dömma folk efter ursprung och hudfärg anser jag!
Alla är lika, alla är människor om vi så är bruna, röda, vita, gula, svarta eller t.o.m gröna (:]) så varför kan alla itne bara bortse från sånt och se på alla som vanliga människor? ._.

Meeen jaja, man kan inte ändra folks åsikter men detta är min. Hur resonerar ni? :)

hahaha...

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0