FUNDERAR...

Jag kom att tänka på en sak. Blir man lycklig av pengar? Dom flesta människor skulle nog svara ja på den frågan faktiskt. Men jag måste säga nej. Jag tror ärligt talat inte det.
Alltså det är väl klart att man blir glad ifall man hade haft mycket pengar och kan köpa/åka/göra precis vad och vart man vill, men lycklig blir man nog inte. Jag har nästan svårt att tro att det finns mycket saker som verkligen kan göra en person lycklig över huvud taget men jag tror att det som gör så att man kommer så nära lycka som möjligt är inte materiella saker utan t.ex. familjen, vännerna, kärleken, friheten, små saker som vissa helt glömmer bort att uppskatta. Inte pengar eller saker.
Om man nu blir så lycklig av pengar, varför är då kändisar så olyckliga? Dom tar livet av sig hit och dit, knarkar ihjäl sig, har ätstörningar, åker in och ut ur fängelset o.s.v. Fick en smart förklaring till detta dock, kanske är detför att dom är kända och inte kan "gömma" sig och så kan det ju vara.. Men om man nu blir så lycklig av pengar så borde dom väl bortse från det och vara lyckliga iaf för dom har ju pengar så dom skulle kunna bada i pengar, vilket tar mig in på frågan varför behöver en person så otroligt sjukt mycket pengar?
Vad ska en person använda alla dom pengarna till? Varför förtjänar den personen mer pengar än alla andra människor? Och varför har vissa människor överdriver mycket pengar när det finns människor som inte har ett öre, som bor på gatan och som svälter ihjäl? Det är helt enkelt inte rätt.
Jag ser inte på min framtid på så sätt att jag vill ha en bra utbildning, skaffa ett bra jobb som något viktigt, gå rundor i kavaj och snäv kjol bärandes på en portfölj i en grå stad hela dagarna och drunkna i papper vid ett skrivbord bara för att jag ska kunna tjäna massa pengar. Jag vill starta ett företag, designa kläder, roliga kläder i fina färger med fina mönster i fina former. Förhoppningsvis får jag lite pengar på det och sen använder jag dom på att ta mig runt jorden. Jag vill åka överallt, jag vill se allting, jag vill prova på allt som man kan prova på. Jag vill lära mig dyka.. det finns så himmla mycket jag vill testa på så varför slösa bort sitt liv vid ett skrivbord?
Tänk att bo i massa varma länder alltid och prova på massa roliga nya saker där, äta ny mat med en person du älskar. Det är nog så nära lycka man kan komma i min värld. För även om man skaffar världens bästa jobb och tjänar massa pengar så jobbar man antagligen så mycket så man kommer ändå inte ha tid att spendera alla pengarna och det vore ju synd.. Men jag ska sluta tråka ut er haha grattis till er som orkade läsa allt, ni borde ju nästan ha pris ;)

OBS! Detta är bara min åsikt, det är MIN syn på MITT liv och jag har inget emot folk som tycker andra saker. Ni får gärna se på saken på ett annat sätt så se det inte som om jag trackar ner på era framtidsplaner för er dröm kan ju vara min mardröm och tvärt om, alla är olika som tur är :)


Kanske beter jag mig som en liten flicka och är lite töntig, men jag ser upp till dom här två. Dom är precis sådär fria som jag skulle vilja vara...

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0