definiera kärlek


Hur gör man det? Vad är kärlek egentligen?

Känslan i magen när du hör hans namn.
Rysningarna i kroppen när hans hud rör din hud.
Din oförmåga att tala när han är i närheten.
Flackande blick och knallröd färg i ansiktet så fort han tittar på dig.
Det är kärlek enligt mig.
Jag är nog kär i kärleken tror jag.
När jag tänker på dessa fenomen känner jag en härlig, bubblande upprymdhet och jag känner mig lycklig. All kärlek är bra kärlek. Även den olyckliga sorten. Den där den ena parten är riktigt bubblande kär men den andra parten inte alls känner likadant, eller kanske t.o.m gillar någon annan. Även den kärleken är bra kärlek. Det kanske inte känns bra just då, men i det långa loppet var den där så olyckliga ungdomskärleken en nyttig erfarenhet i ditt liv. Allas hjärta krossas någon gång och det är en del av livet. Får man inte ett krossat hjärta minst en gång under sin livstid har man gått misste om en viktig del av livet. Det hör liksom till naturen.

Jag är nog kär i kärleken tror jag♥

Kommentarer
? rebecca

jag håller med om hur det känns när man är kär!:)

fast jag är nog inte kär i kärleken utan ngn annan (a)<3

2009-06-21 @ 02:34:50
URL: http://liivetenligtrebecca.blogg.se/



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0