uppskatta livets små goda ting


Alla har vi väl speciella små saker vi gör eller tycker om? Allt man behöver göra är att lära sig uppskatta dom.
Här är några små saker som förgyller min vardag;
  • Ljudet som uppstår när mina vita tygskor rör vid marken varje gång jag tar ett steg.
  • Lukten av asfalten som blivit blöt i regnet.
  • Den sommriga doften som uppstår när någon klipper gräset.
  • Låtar som spelas med dom ljusare tonerna på ett piano.
  • Ljudet av vågorna som rullar in på stranden en lite blåsig dag.
  • Lukten som uppstår i en skog efter ett regnväder, blöt mossa.
  • Känslan i fötterna när man går på barr, som en mjuk matta som naturen själv lagt ut i skogen.
  • Bara vinkla huvudet upp mot himmelen när der duggar och få dom mjuka vattendropparna i ansiktet. På läpparna.
  • Ligga under bar himmel med någon man tycker om och kolla på stjärnorna.
  • Sitta inne med myskläder, innetofflor och en kopp varm choklad när det regnar utanför och bara sitta där i tysthet och lyssna när regnet smattrar mot fönsterrutan.
  • Att bara sitta och stirra djupt försjunken i sina egna tankar och filosofier.
  • Att sätta på sina färgglada gulligt mönstrade gummistövlar och ge sig ut i regnet och gå i vattenpussar.
Jag skulle kunna hålla på hela natten, men jag ska inte tråka ut er mer ;p
Vilka av livets små goda ting uppskattar ni mest? :)♥

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0