TIDEN GÅR FORT

Snart är det helg igen. En dag står mellan mig och FREEDAG! :D yeeah
Det är dessutom bara exakt en månad idag tills jullovet. Tänk att vi redan har gått en termin, typ ett halvår :O Det känns som om det bara va typ förra månaden vi va på hajk och jag inte kände någon i klassen nästan.. Det känns som om tiden verkligen springer iväg och jag är bara en åskådare som på en bio som sitter och tittar på när mitt liv försvinner. Shit.
Jag fattar inte vad gör jag med mitt liv? Går i skolan och sover?
Nu har jag en viktig fråga, är det någon av er där ute som går i skolan fortfranade och inte känner er stressande och som om ni har alldeles för mycket att göra? För som jag upplever det så känner alla sig lika slitna och överarbetade. Alla är stressade och drunknar i skolarbete. Varför tänker inte dom som sätter upp hur mycket vi ska gå i skolan och hur mycket vi ska göra där på att dom bränner ut oss? Jag menar, varför var dom tvugna att bestämma att vi ska gå i skolan så pass mycket som vi gör och varför kan dom inte dra ner på antalet arbeten vi måste göra? Är det bra att bränna ut ungdomarna redan när dom är mellan 14- 18? Hur ska vi orka arbeta sen om vi redan är utbrända?
Dom vuxna tror att dom vet hur vi ungdomar har det för "dom har ju också varit unga en gång i tiden" ja men det är inte samma tider nu längre. Dom anar inte vilken press vi har. Skolan, vänner, pojkvänner/flickvänner, fester, att vara omtyckt, allt! Vi har så mycket som vilar på våra axlar och jag vet inte hur länge mina axlar pallar bördan längre. Det känns som om dom ska knäckas av. Men kan alla andra så kan jag eller?
Just hang in there...♥

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0