LINNEAH GOES FILMRECENSENT

Jag såg ju Flickan som lekte med elden på bio ikväll med Handii, hennes mamma Anette, någon Åsa tror jag hon hette och Handiis storebror Jonte, aka Vattenpölen ;)
Filmen handlade om en tjej som hette Lisbeth Salander som hade blivit våldtagen i första filmen, Män som hatar kvinnor, och så skulle hon typ hämnas i denna filmen (? tror jag... jag fattade inte så jag kan inte förklara riktigt vad den handlade om xd haha). Men det var rätt svårt att förstå och kunna sätta sig in i filmen då jag inte har sett den första.
Så om ni planerar att gå och se denna så tycker jag nog att ni borde ha sett ettan först!
För övrigt var den väldigt hemsk med rätt mycket våld men också spänning.
Det var verkligen inte min typ av film då det var massa våldsscener, den är svensk och där även var rätt mycket sexscener men jag måste ju säg att det helt klart var en bra film i sig.
Så tycker man om den typen av film, gillar Stieg Larsson och hans böcker så tycker jag definitivt ni ska se denna!
Filmen får;  av 5 möjliga smultron av mig då den var bra gjord och allt sånt men inte min typ av film.

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0