DAG 15 - MINA DRÖMMAR

Humhum, ja vad ska man skriva här?

Min stora dröm innan var att bli modell men den drömmer har jag gett upp, är för kort och inte alls tillräckligt smal o.s.v o.s.v.
Nu vill jag väldigt gärna designa mina egna kläder. Hur ballt hade det inte varit att ha ett eget klädmärke och att se folk gå förbi en på stan i mina kläder?! Det hade allt varit något :)
Så min stora dröm i livet är nog att flytta typ till tokyo eller new york eller något och bli en känd kläddesigner och med pengarna hjälpa hemlösa barn och barn som blir sålda.. eller såklart inte bara barnen jag skulle vilja arbeta mot human trafficking (vet inte vad det heter på svenska o.O haha) över huvud taget!






Usch... hemlösa och människor som blir sålda är nog det hemskaste som finns.


Måste bara tillägga lite.
Jag fattar inte folk som säljer andra, helt seriöst? Alla är vi människor och varför skulle en person ha rätt att sälja en annan person? Det är så sjukt, jag kan inte förstå det. Verkligen inte alltså!
Och i den human trafficking filmen är det en liten flicka som är såld som blir sjuk och istället för att ta henne till sjukhuset knäcker dom nacken på henne som om hon vore en sjuk guldfisk man spolar ut genom toastolen! Hade man haft en sån person framför sig och en pistol i handen hade man ju inte tvekat en sekund.

Och hemlösa.. varför är det så att vissa människor tjänar pengar som ogräs (kändisar som tjänar hur mycket som helst på EN film eller ETT avsnitt) och sen finns det folk som sover på gatan eller som får sälja sig själva för att ha råd med mat?! Barn som säljer sig själva för att kunna skicka hem pengar till sina familj finns ju också.. HEMSKT! Usch, den här världen är hemsk hemsk hemsk.


Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0